Garantievoorwaarden

Op al onze producten zijn de garantievoorwaarden van de desbetreffende fabrikant van toepassing. De garantie op onze producten is op basis van carry-in-garantie. De eventuele verzend- en/of transportkosten naar onze winkel zijn voor rekening van de klant. Neem in geval van een garantieclaim altijd eerst contact met ons op.

Indien u uw elektrische fiets online bij ons besteld, wordt deze uitgebreid door ons nagelopen zodat we zeker weten dat u het product in goede staat ontvangt. Onze transporteur is een expert in het transporteren van tweewielers en zal ervoor zorgen dat uw e-bike met de uiterste zorg wordt afgeleverd. Controleert u altijd samen met de transporteur uw e-bike op eventuele transportschades en vermeld deze altijd op de afleverbon. 

Na ontvangst van uw e-bike heeft u 14 dagen de tijd om eventuele defecten aan ons te melden. U doet dit via de contactpagina op onze website. Vermeld hierbij duidelijk uw naam en telefoonnummer en geef een zo compleet mogelijke omschrijving van uw klacht. Wij zullen elke klacht individueel beoordelen en oplossen, het is dan ook niet mogelijk om op voorhand een procedure aan te geven. Uiteraard zullen wij ons best doen om een passende oplossing te vinden.  In de meeste gevallen zullen we uw e-bike bij een defect dat onder garantie valt binnen de 14 dagen gratis ophalen. Dit geldt alleen voor e-bikes die via onze online shop zijn besteld en afgeleverd. Mocht u na de termijn van 14 dagen een defect ontdekken, ook dan is het zaak zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. We zullen dan telefonisch met u de klacht bespreken. Voor defecten die onder garantie vallen, verwijzen wij altijd naar de fabrieksgarantie van de betreffende leverancier.

Houdt u er rekening mee dat om in aanmerking te komen voor fabrieksgarantie het noodzakelijk is u te houden aan de garantievoorwaarden van de importeur. U vindt deze in het garantieboekje dat mee geleverd is en op de website van de importeur. Voorwaarden voor garantie is altijd dat uw e-bike dient behandeld en onderhouden te zijn volgens het onderhoudsschema van de importeur en uitgevoerd door een erkende dealer.

Slijtage onderdelen en schades die het gevolg zijn van onjuist rijgedrag of valschade vallen nooit onder garantie. We verwijzen hiervoor naar de garantievoorwaarden van de fabriek die u terug kunt vinden in het instructieboekje.